Uudet digitaaliset palvelukokonaisuudet tarjoavat tietoa ja tukea kaikille, hoitoa potilaille ja työkaluja ammattilaisille.
Digipolut uudistavat kuntoutuspalveluja ja tarjoavat asiakkaille vaihtoehtoja
Digipolut täydentävät kuntoutuspalveluja ja tarjoavat asiakkaille joustavampia tapoja osallistua omaan hoitoonsa. Fysioterapeuttien suorat palvelunumerot, chat-palvelut ja reaaliaikaiset videoyhteydet ovat vain muutamia esimerkkejä, jotka tarjoavat ajankohtaista tietoa ja apua.
Remote Trainer mahdollistaa harjoitteiden etäohjauksen digipolulla. GOODLIFE TECHNOLOGY.
Kuntoutuspalveluja kehitetään yhdessä muiden sosiaali- ja terveyspalvelujen kanssa ja käyttöön otetaan digipolkuja, jotka tuovat kuntoutuksen ja neuvonnan asiakkaiden luokse. Uudet digitaaliset palvelukokonaisuudet tarjoavat tietoa ja tukea kaikille, hoitoa potilaille ja työkaluja ammattilaisille. Ne vapauttavat vastaanottoaikoja ja vahvistavat asiakkaiden mahdollisuuksia osallistua omaan hoitoonsa aiempaa aktiivisemmin. Etämahdollisuuksilla halutaan tarjota palvelua kaikille maakuntien asukkaille tasapuolisesti.
Etävastaanotot ja puhelinajat täydentävät palvelupolkua
Digipolut tarjoavat oman hoidon kannalta oleellisia tietoja ja ohjeita sekä oireiden seurantaan raportointi- ja yhteydenottotyökaluja. Uudet palvelumuodot, kuten fysioterapeuttien suora palvelunumero, chat-palvelu ja etävastaanotto, täydentävät perinteisiä käyntejä ja rikastavat kuntoutuspalveluja tarjoamalla lisää tapoja saada tukea sekä edetä omassa kuntoutuksessa.
Digipolut mahdollistavat sujuvan yhteydenpidon asiakkaan ja hoitoon osallistuvien ammattilaisten välillä. Asiakas voi hoitaa terveysasioita digiklinikalla tai lähettää kiireettömän viestin ammattilaiselle ilman, että hänen tarvitsee jonottaa puhelimessa. Tarvittaessa asiakas voidaan ohjata etävastaanotolle, jossa hän voi saada ohjausta lieviin oireisiin, harjoitteiden tarkastamiseen tai apuvälineiden käyttöön.
Digipolut tukevat ammattilaisten työtä
Digipolut tarjoavat ammattilaisille uudenlaisia mahdollisuuksia. Ne keräävät arvokasta tietoa asiakkaiden oireista, toipumisesta sekä hoidon vaikuttavuudesta. Kun asiakas täyttää hoitoon tai asiointiin liittyviä kyselyitä digipolulla, ammattilainen voi seurata hoidon etenemistä ja suunnitella jatkotoimenpiteitä. Digipolut voivat myös täydentää tai korvata perinteisiä vastaanottokäyntejä, kun esimerkiksi selkäkipuja poteva asiakas voidaan ohjata suoraan fysioterapeutille. Digitaaliset palvelukokonaisuudet tukevat ammattilaisten asiantuntijuutta ja mahdollistavat lisäksi uusia työskentelymalleja, kuten etä- ja hybridityön.
Liity mukaan keskusteluun Digikuntoutuksen Linkedin-sivulla!
Digikuntoutus kaivaa taustoja, kertoo uutisia ja nostaa esiin uusia toimintatapoja. Kerromme teknologiasta, mutta myös kuntoutuksen jokapäiväisestä arjesta. Digikuntoutuksen julkaisija on suomalainen digitaalisen kuntoutusteknologian pioneeri, GoodLife Technology Oy.